Pedagoglarni attestatsiyadan o`tkazish bo`yicha namunaviy biletlar. 1-variant
Bilet-1
1. Umumta’lim maktablarida geografiya fanidan 6-sinf o’quv dasturidagi boblar ketma-ketligini
ayting.
2. O’qituvchi
va metodist faoliyatidagi asosiy
jarayonlar.
3. Mustaqillik davrida 1992-yilda qabul qilingan «Ta’lim to’g`risida»gi Qonunning
1997-yildagi yangi tahriri orasidagi farqlarni tushuntiring.
Bilet-2
1. Yer yuzining
asosiy relyef shakllari (O’zbekistonning eng baland va eng past nuqtasi) haqida ma’lumot
bering.
2. Ta’lim va tarbiya
birligini qanday amalga oshirish mumkin?
3. Darslik ta’lim
jarayonining qanday vositasi hisoblanadi?
Bilet-3
1. Ta’lim mazmuni qirralarining minimal darajasi
to’qqiz yillik maktab geografiya ta’lim mazmunini qanday yo’nalishlarni qamrab olgan?
2. An’anaviy va noan’aviy darslarning farqlarini tushuntiring.
3. O’zbekistonda
uzluksiz ta’lim tizimi va turlari haqida ma’lumot bering.
Bilet -4
1. Geografiya fanidan
tashkil etilgan to’garak faoliyatining maqsad va vazifalari.
2. Bola tarbiyasida oilaning o’rni haqida ma’lumot bering.
3. Davlat ta’lim
standartlari o’z mohiyatiga ko’ra nimalar uchun asos bo’lib hisoblanadi?
Bilet -5
1. Geografiya fani
yo’nalishi bo’yicha qaysi nomdagi ta’limiy jurnal chop etilmoqda? (Nashr etila boshlagan
yili, qanday nomdagi maqola va ishlanmalaringiz chop etilgan.)
2. Pedagogik
texnologiya bilan metodika orasidagi farqlarni tushuntiring.
3. "Ta’lim to’g`risida” gi Qonunining qaysi moddalarida
Davlat ta’lim standarti to’g`risida fikr yuritilgan?
Bilet-6
1. Umumiy o’rta ta’lim maktablarida geografiya ta’limining asosiy maqsad va vazifalari:
2. Pedogogik texnologiya
jarayoniga tayyorgarlik bosqichlari nimalardan
iborat.
3. Umumiy o’rta ta’limning asosiy maqsad va vazifalari nimalardan
iborat?
Bilet-7
1. 7- sinf geografiyasida
qaysi tabiiy geografik regionlar tavsifi o’rganiladi?
2. Darsda o’qituvchi
faoliyatidagi asosiy jarayonlari.
3. "Ta’lim to’g`risida”
gi Qonun nechta moddadan iborat va uzluksiz ta’lim tizimining nechta turini o’z
ichiga olgan?
Bilet-8
1. O’zbekiston tog`lari
haqidagi ma’lumotlar qaysi sinf darsligida
keltirilgan?
2. Darsda amaliy
mashg`ulotlar bajarish jarayonida o’qituvchi - o’quvchi faoliyati haqida ma’lumot bering.
3. Davlat ta’lim
standarti bilan o’quv dasturining farqini tushuntirib bering.
Bilet-9
1. Geografiya fanidan 6-sinflar uchun yaratilgan elektron darsliklar haqida tushuncha
bering.
2. Aralash darsning
tarkibiy bosqichlari.
3. O’zbekistonda
uzluksiz ta’lim tizimi va turlari haqida ma’lumot bering.
Bilet-10
1. Davlat ta’lim standarti talab etgan o’quv-malaka va ko’nikmalarning tarkib topishi
uchun geografiya fanidan nimalarga e’tibor qaratish lozim.
2. O’quv dasturi
va o’quv rejasi, ularga qo’yiladigan talablar.
3. Kadrlar tayyorlashning
milliy modeli va uning tarkibiy qismlari haqida ma’lumot bering.
Bilet-11
1. Geografiya fanidan darslik illyustratsiyasi va uning
didaktik funksiyasi nimalardan iborat.
2. Didaktik vositalar. Geografiya darslarida didaktik
vositalardan foydalanish.
3. Davlat ta’lim standartlari ta’lim berishning nimasini belgilaydi?
Bilet
-12
1. O’zbekiston iqtisodiyotini
rivojlantirishning 5 tamoyili nimalardan iborat?
2. Diniy ekstremizm
nima?
3. Davlat ta’lim
standarti nima?
Bilet-13
1. Davlat ta’lim standartiga muvofiq "O’rta
Osiyo va O’zbekistonning tabiiy geografiyasi” kursi bo’yicha o’quvchilar qanday
bilim, ko’nikma va malakalarga ega bo’ladilar?
2. Dars o’tish jarayonida foydalaniladigan ma’ruza turlari va ularni o’tkazish haqida tushuntiring
3.Kadrlar tayyorlash
Milliy dasturidagi hozirgi zamon kadrlar siyosatining asosiy yo’nalishlari
nimalardan iborat?
Bilet-14
1. Yer yuzining
tabiat komplekslari haqida ma’lumot bering.
2. O’quv jarayonida
interfaol uslublar. ("Tushunchalar tahlili” uslubi misolida)
3. Umumiy o’rta ta’lim Davlat ta’lim standartlarini ishlab
chiqishda qaysi me’yoriy hujjatlar asos qilib
olingan?
Bilet-15
1. Davlat ta’lim standartiga muvofiq "Materiklar
va okeanlar tabiiy geografiyasi” kursida Yer yuzidagi materiklar qanday ketma-ketlikda
o’rganiladi?
2. Ilg`or pedagogik texnologiyalarda dars o’tilishining bosqichlari.
3. Kadrlar tayyorlash
tizimini rivojlantirishning asosiy yo’nalishlari. Ta’limning uzluksizligini ta’minlash
haqida tushuntiring.
Bilet-16
1. O’zbekistoning tashqi iqtisodiy aloqalari haqida ma’lumot bering.
2. O’quv jarayonining samarasi va natijasi qanday aniqlanadi?
3. DTS talablariga
ko’ra darsliklar asosan qanday jihatlarga ega bo’lishi kerak?
Bilet-17
1. Geografiya fanini
o’qitishda o’quv ekskursiya darslarini tashkil
etishni qanday yo’lga qo’yish mumkin?
2. Darsning asosiy
va tarkibiy elementlari.
3. Umumiy o’rta
ta’limning DTS larini ishlab chiqishda qaysi asosiy prinsiplarga tayanilgan?
Bilet-18
1. O’zbekistonda
qanday tabiat zonalari ajratilgan, ular haqida ma’lumot bering.
2. Darsning psixologik tahlili.
3. Ta’lim sifatiga
nimalar ijobiy ta’sir ko’rsatadi?
Bilet-19
1. O’zbekiston iqtisodiy-ijtimoiy
geografiyasi kursida nechta iqtisodiy geografik rayon o’rganiladi? Ular haqida ma’lumot
bering.
2. O’quvchilarning
bilimlarini besh ballik tizimi asosida baholashni tushuntirib bering.
3. Pedagog kadrlarga
beriladigan imtiyozlar haqida ma’lumot bering.
Bilet-20
1. 5-sinf "Yerning havo qobig`i”
mavzusi yuzasidan amaliy ish topshiriqlarini bajarish, qanday kuzatuv ma’lumotlariga
tayanib amalga oshiriladi?
2. Geografiya darslarida
AKT dan foydalanish (1 ta mavzu misolida tushuntiring)
3. Umumiy o’rta
ta’limning DTS lari Vazirlar Mahkamasining qaysi qarori bilan tasdiqlangan va qachondan
boshlab joriy etilgan?
Bilet
-21
1. Umumiy o’rta
ta’lim maktablarinnig 6-sinf o’quv dasturida "Geografiya qobiq” bo’limi yuzasidan
o’quvchilarda ko’nikma va malakalarni shakllantirish uchun qanday geografik xarita va ko’rgazmali plakatlardan foydalanish
lozim.
2. Pedagogik texnologiyalar
nima?
3. O’zbekiston Respublikasida bilim olish huquqi qanday ta’minlanadi?
Bilet-22
1. 5-sinf "Joy plani
va geografik xaritalar” mavzusida amaliy ishini bajarish uchun kerakli jihozlarni
ayting va ishni bajarish mazmunini tushuntiring.
2.
Darsning pedagogik tahlili.
3. O’quvchilarni
tarbiyalashda "Oila, mahalla, maktab hamkorligi Konsepsiyasini tasdiqlash to’g`risida”gi
qaror qachon qabul qilingan?
Bilet-23
1. Buyuk geografik kashfiyotlar haqida ma’lumot bering.
2. Metodika nima?
3. 2005-yil 21-dekabrdagi
"Xalq ta’limi xodimlari mehnatiga haq to’lashning takomillashtirilgan tizimini tasdiqlash
to’g`risida”gi 275-sonli qarori, Qaror ijrosi bo’yicha amalga oshirilgan ishlar.
Bilet-24
1. Geografiya fanini
o’qitishda to’garak mashg`lotlarini tashkil etishni o’lga qo’yishda nimalarga e’tibor qaratish lozim.
2. Maktab ta’limining asosi.
3. "Yuksak ma’naviyat
- yengilmas kuch” asarining mazmun-mohiyatini tushuntirib bering.
Bilet-25
1. 6-sinf "Yerning
iqlim mintaqlari” bo’limi yuzasidan ko’nikma va malakalarni shakillantirish uchun qanday geografik xarita, jihoz va ko’rgazmali
plakatlardan foydalanish lozim.
2. Geografiya darslarida
"Muloqot” texnologiyasini qo’llash. (texnologiyaning
tavsifi, maqsadi, mashg`ulotni o’tkazilish tartibi)
3. 2005-yil 21-dekabrdagi
"Xalq ta’limi xodimlari mehnatiga haq to’lashning takomillashtirilgan tizimini tasdiqlash
to’g`risida”gi 275-sonli qarori, Qaror ijrosi bo’yicha amalga oshirilgan ishlar.
Bilet-26
1.
9-sinf geografiya fani optimallashtirilgan o’quv dasturidan qaysi va necha soatlik hajmdagi mavzular kasb-hunar kollejlari
va akademik litseyga o’tkazildi va caqlanib qolgan soatlar qaysi mavzularga berildi.
2. Geografiya darslarida
"Blits-so’rov” usulini qo’llash. (usulning tavsifi, maqsadi, mashg`ulotni o’tkazilish
tartibi)
3. Darslik ta’lim jarayonining qanday vositasi hisoblanadi?
Bilet-27
1. Geografiya
fanini o’qitishda fanlararo bog`liqlik.
2. Ta’lim muassasalarida sinfdan tashqari o’tkaziladigan tadbirlarning
tarbiyaviy ahamiyati haqida ma’lumot bering.
3. O’zbekiston Respublikasida
kimlar pedagogik faoliyat bilan shug`ullanish huquqiga ega?
Bilet-28
1. "Toshkent globusi” haqida ma’lumot bering.
2.
O’qituvchining pedagogik mahoratini tashkil etuvchi omillar haqida ma’lumot bering.
3. O’qitish sifati qanday nazorat qilinadi?
Bilet
-29
1. Tabiiy geografiya boshlang`ich kursida nimalar o’rganiladi?
2.
Geografiya darslarida "FSMU” texnologiyasini qo’llash. (texnologiyaning tavsifi, maqsadi, mashg`ulotni
o’tkazilish tartibi)
3. Ta’lim sifatiga nimalar ijobiy ta’sir ko’rsatadi?
Bilet-30
1. 6- sinf
"Materiklar va okeanlar tabiiy geografiyasi" kursi bilimlar hajmining ko’pligi
va xilma-xilligi bilan boshqa kurslardan ajralib turadi. Ushbu kursda geografik ko’nikmalarni shakllantirish uchun qanday
bosqichlarni amalga oshirish lozim.
2. Darslik bilan
"O’qituvchi kitobi”ning farqini tushuntirib bering.
3. Kadrlar malakasini
oshirish va ularni qayta tayyorlash. Uning maqsad va vazifalari
Maqolani foydali yoki qiziqarli deb hisoblasangiz ijtimoiy tarmoqlardagi do`stlaringizga matnni belgilab tavsiya qiling!
Agarda Siz maqolada xatoni uchratgan bo'lsangiz, unda xato matnni belgilab, CTRL + ENTER klavishasini bosing va sayt ma'muriga xabarnoma jo'nating.