Muallim matonat timsoli
O`qituvchi
odobining xususiy (o`ziga xos) qonuniyatlari:
- O`qituvchilik kasbini va bolalarni sevish;
- O`qituvchi o`zi dars beradigan fanni, uni o`qitish nazariyasi va metodikasini, pedagogika, psixologiya va mafkuraga doir chuqur bilimga, yuksak ma`naviy madaniyatga ega bo`lishi;
- O`qituvchi shaxsining axloqiy pokligi;
- Jamiyat oldidagi burchini, pedagogik mas`uliyatini yuksak darajada anglash, axloqiy e`tiqodli bo`lish;
- O`zi bajarayotgan ishning haqligiga va o`z kuchiga, o`quvchilarining har biri ulg`ayib jamiyat uchun foydali, yaxshi odam bo`lib yetishishiga ishonch;
- O`qituvchining yaxshilik qilish istagi, xushmuoalaligi va amaliy ishlarining, ya`ni so`zi bilan ishining birligi;
- Hamma o`quvchilarga nisbatan xolis niyatli, ob`yektiv, talabchan, adolatli bo`lish;
- Pedagogik faoliyatning axloqiy xarakteri bilan pedagogik ijodkorlikning uyg`unligi;
- Pedagogik jarayonda sodir bo`lib turadigan ziddiyatlar, nizolarni ma`muriy yo`l bilan emas, balki axloqiy mezonlar asosida murosaga kelish yo`li bilan hal etish;
- Sinf jamoasining fikr-mulohazalarini e`tiborga olish, ularga ishonch bilan qarash, bolaning xulqiga baho berganda uning sabablarini, motivlarini e`tiborga olish;
- Sinfda muallim "yaxshi ko`radigan”, "yomon ko`radigan” o`quvchilar bo`lmasligi kerak. O`quvchini biror xato xatti-harakati uchun yomon ko`rib qolmaslik, har bir bolaning yaxshi fazilatlarini aniqlash, o`stirish va tarbiyaviy ta`sir o`tkazishda unga tayanish;
- O`qituvchi o`zining butun hayoti va mehnat faoliyatida yomonlikka, adolatsizlikka, nopoklikka, xulqi buzuqlikka nisbatan murosasiz ekanligini ko`rsatishi;
- Bolaning ishonchini suiiste`mol qilmaslik, uning qalbiga "sir”larini oshkor etmaslik, oldin yo`l qo`ygan xatolarini tana qilmaslik;
- Muallim tarbiyachi sifatida, axloqan pok, tajribali inson sifatida o`quvchilarga axloqiy yo`l-yo`riqlarni o`rgatishi, ularda xayrli voqealar va dalillarga ijobiy munosabatni, axloqsizlik dalillariga murosasiz bo`lish tuyg`usini o`stirish;
- Bolalar bilan muomala va munosabatlarda ularning har biriga alohida yondashish, pedagogik holatni saqlash;
O`qituvchi odobining
manbalariga quyidagilar kiradi:
- O`zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, "Ta`lim to`g`risida”gi Qonuni "Kadrlar tayyorlash milliy dasturi”, Oliy Majlis va Vazirlar Mahkamasining ta`limga doir hujjatlari, O`zbekiston Respublikasi Prezidentining asarlari, ma`ruzalari, nutqlari;
- Umuminsoniy va milliy axloqqa, kasb odobiga doir ilmiy asarlar;
- Quro`ni Karim, Hadisi Sharif;
- O`rta Osiyoda yashab ijod etgan donishmandlarning madaniy ma`rifiy, pedagogik merosi;
- Milliy-axloqiy qadriyatlar, an`analar, urf-odatlar;
- O`zbek xalq pedagogikasi asarlari, odobnomalar va ularga doir ilmiy-pedagogik taqdiqotlar;
- Axloqiy tarbiyaga doir, o`qituvchi odobiga doir ta`limotlar;
- Maktablarda odobnoma, adabiyot va boshqa fanlarni o`qitish tajribasi, pedagogik amaliyotga doir materiallar;
- Ta`lim-tarbiya jarayonini, pedagogik faoliyatini aks ettirgan badiiy asarlar va boshqalar;
Maqolani foydali yoki qiziqarli deb hisoblasangiz ijtimoiy tarmoqlardagi do`stlaringizga matnni belgilab tavsiya qiling!
Agarda Siz maqolada xatoni uchratgan bo'lsangiz, unda xato matnni belgilab, CTRL + ENTER klavishasini bosing va sayt ma'muriga xabarnoma jo'nating.